her-kulac-bir-hayat

 

  1. Dönem Kayıt Başlama Tarihi: 10 OCAK 2017
  2. Dönem Eğitim Başlama Tarihi: 06 ŞUBAT 2017
  3. Dönem Eğitim Bitiş Tarihi: 03 MART 2017

AYLIK UYGULANACAK YÜZME PROGRAMI

Kara egzersizleri Tahta ile ayak vuruşu,
Ayak vuruşları 6 ayak 1 nefes egzersizi,
Nefes egzersizleri ve suya uyum Yan ayak  ve ayak drilleri,
Duruş pozisyonları
(Maximum, köpek ve yıldız duruşu)
Duvardan tutunarak kulaç çalışması,
Sırt üstü kayma egzersizi 10 metre yan ayak, kulaç çalışması
Yüz üstü kayma egzersizi Ayak vuruşu ve kulacı birleştirme

 

 KURS GÜN VE SAAT PROGRAMI

 GRUP GÜNLER SAAT YER
1.GRUP ÇARŞAMBA-CUMA 10:00 – 11:15 TANDOĞAN OLİMPİK HAVUZ
2.GRUP ÇARŞAMBA-CUMA 14:00 – 15:15 TANDOĞAN OLİMPİK HAVUZ
3.GRUP SALI -PERŞEMBE 10:00 – 11:15 TANDOĞAN OLİMPİK HAVUZ
4.GRUP SALI -PERŞEMBE 14:00 – 15:15 TANDOĞAN OLİMPİK HAVUZ

Her grup için kontenjanlar Ankara Üniversitesi öğrencisi için 10 kişi, diğer üniversite öğrencileri için 5 kişidir.  Kurslar, haftada 2 gün ( 1 saat 15 dk) olmak üzere 4 hafta devam edecek ve toplamda 10 saat yapılacaktır.

UYARI:

BAŞVURULAR ŞAHSEN GELEREK YAPILACAK OLUP, 

DİĞER ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDEN ÖĞRENCİ BELGESİ İSTENMEKTEDİR.

 

ATRENÖRLERİMİZ

AD SOYAD: Yüksel ÇELİK
AD SOYAD: Kübra ERSAN
AD SOYAD: Ayberk Furkan ÖZTÜRK
AD SOYAD: Elvin GURBANOV

 

Başvuru Yeri:

  • Ankara Üniversitesi, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci Kampları Ofisi

Adres:

  • Yıl Yerleşkesi /Gölbaşı / Ankara Tel: 0312 362 97 20 / 7844

Kurs Esnasında Yanınızda Bulunması Gereken Malzemeler:                                                           

  • Mayo, Terlik, Dolap için Asma kilit.

 

Yüzme stilleri, doğru yüzme teknikleri kullanarak uygulandığında hem bedeniniz hem de suyun içinde büyüleyici görünmenizde katkıda bulunur. Bu katkılar birer süper güç olarak da tanımlanabilir. Çünkü yarattığı etkilerle suyun içindeki bir süper kahramana dönüşürsünüz.

1) Suyun İçinde Fark Yaratırsınız

Suyun üzerinde durabilmek, kol ve bacakları oynatmak, gerçekten yüzmek sayılır mı? Yüzme stilleri içinde herhangi birini öğrendiğinizde, su üzerinde durmanın yüzüyorum demek için yeterli olmadığını anlarsınız. Stil bilen bir yüzücü su içinde kendini hemen belli eder ve dikkatleri üzerine çeker.

1

2) Yüzmenin Estetik Halini Keşfedersiniz

Stil bilen bir yüzücü, bedenine ve suya hakim olduğu için, ikisi arasındaki uyumu yakalar ve adeta suyun üzerinde kayıyormuş gibi yüzer. Bu hem yüzücünün bedenini estetik hale getirir hem de izleyenlere muazzam bir görsel şölen sunar.

2

3) Kaslarınız Uzar

Yüzme, herhangi bir stil olmaksızın da vücuda oldukça iyi gelen bir spor iken; herhangi bir stil ile denendiğinde kasları güçlendirir ve uzatır. Çünkü her dört stildeki duruş pozisyonları ve yüzme teknikleri, bedenin uzaması ve kasların gelişmesi üzerine yapılandırılmıştır.

3

4) Antioksidan Etkisi Yaratır

Yüzme stilleri ve yüzme teknikleri, “doğru nefes” temeli üzerinden gittiği için, antioksidan, yani gençleştirici özelliği vardır. Doğru nefes kan dolaşımını düzenler, kalbi ve ciğerleri yormaz. Böylece vücuttaki yaşlandırıcı etkileri azaltır, hücre yenilenmesini artırır.

4

5) Selülit ve Sarkmaların Olduğu Vücut, Yerini Sımsıkı bir Bedene Bırakır

Yüzmenin mucizevi etkisi, yüzme stilleri ile katlanarak size ulaşır. Kalça, kollar ve bacakların oldukça güçlü olması gereken yüzme stillerinde, bu bölgelerde yağ yakımı artar ve pürüzsüz bir görüntü oluşur. Buna ek olarak, kasların çalışma gücü arttığından beden sıkılaşır ve güçlenir.

5

6) Mutluluk Hormonu Salgılar

Bedeni ne kadar zorlarsanız, zoru başarmanın hazzı ile dolarsınız. Özellikle kurbağalama ve kelebek yüzme stillerinde, yüzme teknikleri zorlayıcıdır ve beden zorlanır. Ancak antrenmanlar ya da yüzme bittiğinde, vücut doğru nefes ve tekniklerle çalıştırıldığı için beyin mutluluk hormonu salgılar.

6

7) Güven Artar

Diğerlerinden farklı olmak, sıkı ve güzel bir bedene sahip olmak, zoru başarmak gibi durumlar kendinize olan güveninizi de artırır. Psikologlara göre, yüzme eylemi, beyindeki olumsuz düşünceleri uzaklaştırır. Su ve bedene eş zamanlı hakimiyet kurmak ise hayat üzerinde hakimiyet kurmayı kolaylaştırır.

7

8) Analitik Düşünme Yeteneği Artar

Yüzme stillerinde, bacak, kol, baş ve nefesin birbirini tamamlar ve müthiş bir uyum içinde kullanılır. Bu nedenle, hangi hareketten sonra neyin geleceği, ne zaman nefes alınıp verileceği, bedenin sahip olması gereken duruş pozisyonu gibi durumları hesaplamak özellikle analitik zekayı geliştirir. Bu durum da işinize ya da okulunuza daha kolay konsantre olmanızı, olası sorunların çözümüne daha kolay ulaşmanızı sağlar.

8

9) Olumsuzluklardan Uzaklaşmak için Başka bir Gezegen Aramanıza Gerek Kalmaz

Bedenin uyumunu ve kasların gücünü kaybetmemesi için sık sık antrenman yapılması gerekir. Bu antrenmanlar da bir süre alışkanlıklardan birine dönüşür. Hem ruha hem bedene iyi gelen su, yüzücünün ikinci evi, diğer gezegeni olur. Böylece kendisini mutlu ve güçlü hissettiği, herkesten ve her şeyden uzakta kalıp kafasını topladığı gizli bir evreni olur.