ÖĞRENCİLERİMİZE SAĞLANAN DESTEKLER

Üniversitemiz öğrencilerine aşağıda yer alan türde destek sağlanmaktadır;

  1. Üniversiteye Giriş Başarı Desteği,
  2. Gereksinim Desteği,
  3. Kredi Ve Yurtlar Kurumu Desteği,
  4. Özel Hukuk Tüzel Kişilerince ( dernek, vakıf, şirket ) Sağlanan Destekler.

 

ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ BAŞARI DESTEĞİ

2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Üniversitemize kesin kayıt yaptıran öğrencilerden Türkiye başarı sıralamasında ilk 5000’ne girenlere,  (gerekli kriterleri sağlaması durumunda eğitim hayatı boyunca devam edecek olan) Öğrenci Destek Komisyonu çalışmaları sonucunda belirlenen ve Üniversitemiz Yönetim Kurulu’nca karara bağlanan destekler sağlanacaktır. (Öğrenci Destek Yönergesi için Bkz: http://sks.ankara.edu.tr/yonergeler-ve-yonetim-kurulu-kararlari/)

Puan türü ve başarı sıralamasına göre bu destekler;

2016-2017 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAŞARI DESTEKLERİ
  PUAN TÜRÜ VE BAŞARI SIRALAMALARI SAĞLANACAK BURSLAR
1 DİL (1-2-3) / TS (1-2) / TM (1-2-3) / MF (1-2-3-4) / YGS (1-2-3-4-5-6) PUAN TÜRLERİNDE İLK 500 Öğrencievlerinde %100 Barınma Desteği VEYA Kısmi Zamanlı Çalışma Karşılığı Katkı,  TÖMER’de Ücretsiz Dil Kursu,*Olimpik Yüzme Havuzuna Ücretsiz  A Tipi Üyelik, Üniversitemiz Kamplarında Ücretsiz Tatil Olanağı** (öğrencilerin ailelerine de %50 indirim)
2 DİL (1-2-3) / TS (1-2) / TM (1-2-3) / MF (1-2-3-4) / YGS (1-2-3-4-5-6) PUAN TÜRLERİNDE İLK 501-1000 TÖMER’de Ücretsiz Dil Kursu* Olimpik Yüzme Havuzuna Ücretsiz  A Tipi Üyelik VEYA Üniversitemiz Kamplarında ücretsiz tatil olanağı (öğrencilerin ailelelerine de %50 indirim)
3 DİL (1-2-3) / TS (1-2) / TM (1-2-3) / MF (1-2-3-4) / YGS (1-2-3-4-5-6) PUAN TÜRLERİNDE İLK 1001-3000 Olimpik Yüzme Havuzuna Ücretsiz A Tipi Üyelik VEYA TÖMER’de %75 indirimli Ücretsiz Dil Kursu*
4 DİL (1-2-3) / TS (1-2) / TM (1-2-3) / MF (1-2-3-4) / YGS (1-2-3-4-5-6) PUAN TÜRLERİNDE İLK 3001-5000 TÖMER’de %50 indirimli Dil Kursu* VEYA Olimpik Yüzme Havuzuna Ücretsiz  A Tipi Üyelik

*TÖMER’de burslu olarak kurslara katılma koşulları sağlanacaktır.

**Öğrenciler kamptan yılda bir kez yararlanacaktır.

Üniversiteye giriş başarı desteği başvuruları: Üniversiteye giriş başarı destek/desteklerden yararlanmaya hak kazanan öğrencilerin seçebilecekleri destek türlerini içeren liste, üniversitemize ilk kez kayıt yaptıran öğrencilerin kesin kayıtları tamamlandıktan sonra, Eylül ayı içerisinde SKS Daire Başkanlığı’nın internet sayfasında (www.sks.ankara.edu.tr) yayınlandığı gibi aynı zamanda ilgili Fakülte veya Yüksekokul ilan panoları ve/veya web sayfalarında ilan edilir ve başvurular Fakülte ve Yüksekokul Öğrenci İşleri Bürosuna dilekçe ile yapılmalıdır. 

İLK 5000 SIRALAMASI DAHİLİNDE ÜNİVERSİTEMİZCE SAĞLANAN DESTEKLERDEN FAYDALANAN ÖĞRENCİ SAYILARI

DESTEĞİN TÜRÜ 2015-2016 EĞT.-ÖĞR. YILI’NDA İLK 5000 SIRALAMASINA GİREREK DESTEKLERDEN FAYDALANAN ÖĞR. SAYISI GEÇMİŞ YILLARDA İLK 5000 SIRALAMASINA GİREN VE GEREKLİ KRİTERLERİ SAĞLAYARAK DESTEKLERDEN FAYDALANMAYA DEVAM EDEN ÖĞR. SAYISI TOPLAM
1 Öğrencievlerinde %100 Barınma Desteği 5 2 7
2 Kısmi Zamanlı Çalışma Karşılığı Katkı 11 39 50
3 TÖMER’de Ücretsiz Dil Kursu 29 130 159
4 TÖMER’de %75 İndirimli Dil Kursu 428 111 539
5 Olimpik Yüzme Havuzuna Ücretsiz Üyelik 146 36 182
6 Ücretsiz Yemek 0 302 302
7 Üniversitemiz Kamplarında Ücretsiz Tatil Olanağı (öğrenci ailelerine de %50 ind.) 11 4 15

 

GEREKSİNİM DESTEĞİ

Gereksinim Destekleri, Ankara Üniversitesi öğrencisi olup, eğitim-öğretim dönemi içerisinde yemek ve barınma desteği gereksinimi olduğu Birim Burs Komisyonları ve SKS Koordinatörlüğü tarafından belirlenen öğrencilere ücretsiz öğlen yemeği ve %50 veya %100 indirimli barınma şeklinde verilen desteklerdir.

Yemek desteği başvuruları; Üniversitenin eğitime başladığı tarihten itibaren 1 aylık bir süre içerisinde ihtiyaç sahibi öğrencinin Fakülte/Yüksekokul öğrenci işleri bürosuna vereceği dilekçe ile yapılabilir.

Barınma desteği başvuruları ise; Üniversitenin eğitime başladığı tarihten itibaren http://sks.ankara.edu.tr/basvuru-ve-kayitlar/ web sayfasından online olarak yapılabilir.

 

YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU DESTEĞİ

Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun Üniversitemize sağlayacağı kontenjan sayısı kadar öğrencimize geri ödemesiz burs sağlanmakta olup; başvurular Kurumun öngördüğü üzere Ekim-Kasım aylarında, yine Kurumun web sayfasından online olarak yapılabilir.

DERNEK, VAKIF VE ŞİRKETLERCE SAĞLANAN DESTEKLER

Üniversitemiz öğrencilerine özel hukuk tüzel kişilerince sağlanan geri ödemeli/geri ödemesiz nakdi destek, ücretsiz ders kitabı, ücretsiz yabancı dil eğitim kursu vb. şeklinde verilen desteklerdir.

Konu hakkında Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile irtibata geçen Dernek, Vakıf ve Şirketlerin talepleri doğrultusunda hazırlanan ilanlar www.sks.ankara.edu.tr adresinde yayınlanmakta olup, aynı zamanda ilgili Fakülte ve/veya Yüksekokullara da konu ile ilgili bilgi verilmektedir. Başvurular ilanlarda belirtilen tarih aralıklarında öğrenci işleri bürolarına yapılabilir.

KISMİ ZAMANLI ÇALIŞMA KARŞILIĞI KATKI

Öğrenimine devam edebilmek için ekonomik desteğe gereksinim duyan öğrencilerimiz arasından, nesnel kriterlere göre belirlenen öğrencilere Fakültelerinde/Yüksekokullarında ya da Üniversitemizin diğer birimlerinde kısmi zamanlı çalışma karşılığı katkı sağlanmaktadır. Bu çalışma ile ilgili olarak iş ilanı Eylül ayı içerisinde www.sks.ankara.edu.tr adresinde yayınlanacak olup, başvurular aynı web adresinde online olarak yapılabilir.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR

Soru 1 : Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmak istiyorum. Bunun için ne yapmalıyım?

Her eğitim-öğretim yılının başında Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kısmi Zamanlı Öğrenci çalışmalarıyla ilgili olarak birimlerle yazışmalara başlar. Bu yazışmalar sonucunda Eylül ayı içerisinde hangi birime kaç kısmi zamanlı öğrenci alınacağı, başvuruların nereye ve hangi tarihe kadar yapılacağı hem Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı (http://sks.ankara.edu.tr/) web sayfasında ilan edilir.

Bu duyuruya istinaden öğrenci, http://sks.ankara.edu.tr/ web adresinden online olarak başvuruda bulunabilir.

Soru 2: Başvuru için gerekli belgeler nelerdir?

Başvuru için gerekli belgeler için iş başvurusunda bulunulacak birime göre değişiklik göstermekte olup, bu konuda birim ile bağlantıya geçilmelidir.

Soru 3: Kısmi zamanlı çalışmaya seçilen öğrenci, öğrenim süresi boyunca çalışmaya devam edebilecek mi?

Bir eğitim-öğretim yılında öğrencinin kısmi zamanlı olarak çalışması, bir sonraki eğitim-öğretim yılında da kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmaya devam etmesi anlamına gelmez. Kısmi zamanlı olarak çalışmak isteyen öğrencinin her yıl yeniden başvuruda bulunması gerekmektedir.

Soru 4: Kısmi zamanlı öğrencilerde aranan şartlar nelerdir ve kimler tarafından seçilmektedir?

  • Öğrenci statüsünde olmayan, sertifika programına devam edenler ile özel öğrenciler dışında, Üniversitemizde bir programa kayıtlı olmak.
  • Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak
  • Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile SKS Koordinatörlüğü arasında daha önce yapılan sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi feshedilmemiş olmak.
  • Yetim maaşı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak.
  • Kısmi Zamanlı Öğrenciliğe başvurduğu ve çalışmaya devam ettiği sürece kayıt dondurmamış olmak.
  • Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmak.
  • Yukarıdaki koşulları taşıyan öğrencilerden deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit, gazi çocuğu ve engelli olduğunu belgeleyen öğrencilere öncelik tanınır.

Kısmi zamanlı öğrenciler çalışacakları birimlerin bünyesinde kurulan Burs Komisyonları tarafından seçilmektedir.

Soru 5: Yeni eğitim-öğretim yılında kısmi zamanlı çalışmalar ne zaman başlar ve ne zaman son bulur?

Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Programı 15 Ekim’de (bu günün resmi tatil olması durumunda, bu tarihi takip eden ilk mesai gününde) başlar ve 14 Haziran’da (bu günün resmi tatil olması durumunda, bu tarihten önceki ilk mesai gününde) günü sona erer.

Soru 6: Kısmi zamanlı öğrencilere ne gibi görevler veriliyor?

Kısmi zamanlı öğrencilere iş gücü ihtiyacı duyduğu büro işleri, kütüphane düzenlenmesi vb. gibi görevler verilir.

Soru 7: 1 saatlik net çalışma ücreti kaç TLdir?

1 saatlik net çalışma ücreti 6,17.-TLdir.

Soru 8: Okulların kapalı olduğu yaz aylarında kısmi zamanlı olarak çalışabilir miyim?

Yaz döneminde iş gücüne ihtiyaç duyan birimler için Rektörlükten onay alınması durumunda eğitim-öğretim yılı için sağlanan kontenjandan daha az sayıda öğrenci yaz döneminde kısmi zamanlı olarak çalışabilirler.

Yaz aylarında kısmi zamanlı çalışma öğrencinin değil, birimin talebine göre gerçekleşir.

Soru 9: Sömetr tatili esnasında kısmi zamanlı olarak çalışabilir miyim?

Halen çalışmakta olduğunuz birimin ihtiyaç duyması halinde sömestr tatilinde de kısmi zamanlı olarak çalışabilirsiniz. Ancak şehir dışında olan öğrencilerimiz haliyle sömestr tatilinde çalışamaz ve puantaja imza atamazlar.

Soru 10: Kısmi zamanlı çalışma karşılığı katkı ücretini çalışarak mı alıyoruz, yoksa önden ücreti alarak sonradan mı 1 ay süre ile çalışıyoruz?

Öğrenci önce biriminde kısmi zamanlı olarak çalışır ve daha sonra çalıştığı kadarına tekabül eden ücretini alır.

Soru 11: Ücretimin hesabıma yatırılması için kendime ait herhangi bir Ziraat Bankası hesabım yok. Bu sebeple ücretimin ödemesi için ailemden birine ait Ziraat Bankası hesap numarasını verebilir miyim?

Ücretin ödenmesi için mutlaka kısmi zamanlı öğrenciye ait bir Ziraat Bankası hesap numarası (IBAN Numarası) gerekmektedir. Aksi halde ad-soyad tutarsızlığı sonucunda ücret öğrencinin verdiği hesap numarasına aktarılmadan SKS hesabına geri döner.

Soru 12: Kısmi Zamanlı olarak çalışırken adıma ne tür bir prim yatırılıyor?

Kısmi zamanlı olarak çalışan öğrencilerden anne veya baba veya evli ise eşi tarafından sağlık güvencesi olanlar için, ilgili mevzuat gereğince İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Primi, hiçbir sağlık güvencesi olmayanlar ve 25 yaşını dolduran erkek öğrenciler için ise Genel Sağlık Sigortası Primi Üniversitemiz tarafından ödenir.

Kısmi zamanlı çalışmak amacıyla seçilen öğrencilerimizden hiçbir sağlık güvencesi olmayan öğrencilerimiz ve 25 yaşını doldurmuş erkek öğrencilerimiz Mithatpaşa Cad. No: 7 Sıhhiye adresinde bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’dan temin edecekleri aşağıda açıklanan belgeleri bizzat Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na getirmeleri gerekmektedir.

  • ANNE VEYA BABADAN SİGORTALI OLMAYAN ÖĞRENCİLER;
    Öğrencinin kendi adına , annesi adına ve babası adına SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı’nda kaydının olup olmadığına dair belge.
  • * EVLİ VE EŞİ ÇALIŞMAMAKTA OLAN ÖĞRENCİLER;
    Öğrencinin hem kendi, hem de eşi  adına SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı’nda kaydının olup olmadığına dair belge.
  • *25 YAŞINI DOLDURMUŞ ERKEK ÖĞRENCİLER;
    Öğrencinin kendi adına SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı’nda kaydının olup olmadığına dair belge.Ayrıca anne ya da babası Bağ-Kur’a kayıtlı ancak ödenmemiş borçları var ise, borç dökümünü gösteren evrakın da getirilmesi gerekmektedir.

Soru 13: Yeşil kartım var. Kısmi zamanlı çalışmaya başladığım zaman yeşil kartım iptal olur mu?

Hayır. Yeşil kartınız olduğu için, adınıza sadece İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Primi yatırılır.

Soru 14: Anne veya babamdan sağlık güvencem var. Bu işe başladığım zaman SGK İşe Giriş Bildirgem düzenlendiğinde, sağlık güvencem açısından anne-babamın üzerinden düşer miyim?

Hayır. Anne-baba üzerinden faydalandığınız sağlık güvenceniz aynen devam eder, adınıza sadece İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Primi yatırılır.

Soru 15: Anne veya babamdan sağlık güvencem olmasına rağmen sağlık muayenem esnasında, sağlık güvencemin olmadığı söylendi. Bu konuda ne yapmam gerekiyor?

Malesef bazen bu tür durumlar çok sık olmasa da meydana geliyor. (Sebebini biz de çözemedik, SGK sisteminden kaynaklandığını düşünmekteyiz)

Bu tür bir durumda kısmi zamanlı öğrenciden Başkanlığımıza hitaben konu ile ilgili bir dilekçe talep ediyoruz. (362 66 80 numaraya faks ile) Bu dilekçeye istinaden de SGK’ya vermesi için “öğrencinin adına sadece İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Primi yatırıldığına dair” yazı hazırlıyoruz ve öğrenciye teslim ediyoruz.

Soru 16: Hastaneye gittiğimde muayenemin yapılması için benden neden para istendi ?

Öğrencinin ücretsiz muayene olabilmesi için 30 günlük bir primin adına yatırılmış olması gerekmektedir.

SKS, sağlık güvencesi olmayan ve gerekli evrakı SKS’ye getiren öğrenciye aylık olarak çalıştığı saate göre değişen günlerde Genel Sağlık Sigortası Primi yatırır. (Örneğin; öğrenci ayda 40 saat çalışmış ise 5 günlük, 48 saat çalışmış ise 6 günlük prim yatırılır.)

Öğrencinin adına yatırılan prim gün sayısı 30 günü bulana kadar öğrenci muayenesi için belirli bir miktar ücreti ödemek durumundadır.

Bu durumdaki öğrencinin bağlı olduğu ilçeye ait Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına giderek gelir tespiti işlemlerini yaptırması ve muayene esnasında kadar ücret ödeyeceğinin vakıf görevlilerince belirlenmesi gerekmektedir.

Soru 17 : Her ayın 15 ile diğer ayın 14 arası için tek puantaj imzalarken, neden yıl sonunda 15 Kasım-14 Aralık ve 15-31 Aralık olmak üzere 2 puantaj imzalıyoruz? Bundan sonra hep 15 günlük puantaja mı imza atmamız gerekiyor?

Normalde soru da geçtiği gibi 15 Kasım-14 Aralık dönemine ait imza atılıyor ancak yıl bittiği için ve 15-31 Aralık dönemi ücretinin de biten yılın bütçesinden karşılanması için (bu paranın yeni yıl bütçesinden kesilmemesi için) 1,5 aylık puantaja imza atılmaktadır. Yılın son günlerinde  öğrenciye 15 Kasım-14 Aralık ücreti ödenir ve diğer 15 günlük ödeme tutarı ise emanete alınır.

İlerleyen zamanda da 01-14 Ocak puantajına imza atılır ve 15-31 Aralık ücreti de 01-14 Ocak ücreti ile beraber Ocak ayı sonunda öğrenciye ödenir.

Yıl sonundaki 1 ay ve buna ilaveten 15 günlük puantaja imza atma durumu sadece yıl sonu için geçerlidir. 15 Ocak-14 Şubat döneminden itibaren puantajlar yine 1 aylık hazırlanmaya devam eder.

Soru 18 : Ücretlerimiz neden belirli bir tarihte yatmıyor? Ücretlerimiz neden geç yatıyor?

Her ayın 15 ile diğer ayın 14 ü arasındaki puantajların, çalışan kısmi zamanlı öğrenciler tarafından rahatlıkla imzalanması için 14’ünden sonraki 3 mesai gününe kadar puantajların SKS’ye öncelikle faks çekilmesi ve fakslandığına dair bize telefon ederek teyit edilmesi gerektiğini birimlere her ay e-mail ile duyuruyoruz.

Örneğin; 15 Ocak-14 Şubat 2016 dönemine ait puantajların SKS’ye en son gönderilme tarihi 17 Şubat 2016 mesai saati bitimidir. Ancak maalesef bazı birimlerin en son güne kadar –herhangi bir sebeple- puantajlarını göndermemelerinden dolayı sürekli telefon etmek durumunda kalabilmekteyiz.

Puantajlar peyderpey tarafımıza gönderildikçe kontrol etmeye başlıyoruz ve hafta sonu/resmi tatillerde çalışma gösteren ya da işe yeni başlayan ve/veya ayrılan öğrencilere ait çalışma tarihleri konusunda hatalı puantaj yapan birimlerle irtibata geçerek, puantajların düzeltilmesini istiyoruz.

Doğru doldurulmuş tüm puantajlar elimize ulaştıktan sonra çalışma saatlerinin manuel olarak bordroya aktarılması hemen hemen 2 günümüzü bazen de daha uzun bir zamanımızı almaktadır.

Bordronun tamamlanmasının ardından hazırlanması gereken diğer evrakların tümü hazırlanmakta ve evraklar Daire Başkanlığına imzaya sunulmaktadır.

İmzalanan tüm evraklara tarih ve sayı verme işlemlerinden sonra tüm evraklar ayrıştırılarak 4 ödeme dosyası hazırlanmaktadır. Bunun yanı sıra ödeme dosyasına konması gereken tüm puantajlar 2 nüsha olarak çoğaltılmakta ve teker teker kaşelenmektedir.

Tüm bu işlemlerden sonra hazırlanan ödeme dosyaları Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilmektedir. Burada muhasebe biriminde incelendikten sonra evraklar Strateji vezne birimine aktarılmakta ve veznedeki işlemler tamamlanınca da Ziraat Bankası hesabımıza aktarılmaktadır.

Ödeme dosyalarının SKS’den çıkmasından sonra diğer birimlerdeki iş yoğunluğu düşünüldüğünde paranın Ziraat bankası hesabımıza ne zaman aktarılacağı konusunda net  bir tarih veremememizin sebebini bu şekilde açıklamamız mümkündür.